נתוני המטא - תיאור הם הקטע שיוצג בתוצאות החיפוש של גוגל:

meta-description-joomla

אם לא תכניסו את נתוני מטה תיאור לעמודים שלכם, גוגל יסה לקחת מקטע טקסט מתוך תוכן המאמר שלכם. בדרך כלל גוגל תעשה עבודה טובה בפעולה זאת, פרט לכך שזה עלול להראות מבולגן, עם משפתים שבורים, ושימוש ב-'....'.

אולם, אם תכניסו את נתוני המטה תיאור בעצמכם, תהיה לכם שליטה מלאה על התוכן שלו, כל עוד התוכן יהיה רלוונטי לתוצאות החיפוש. אם צופה מחפש אחר כתובת ידיותית, אבל תוכן נתוני המטה תיאור לא יכילו מילות אלו, סיכוי גבוהה שגוגל יתעלם מהתיאור שהכנסתם ויכניס אחר שלו. הכנסת נתוני מטה תיאור נותנים את היתרונות הבאים:

  • אם הקפדתם להגביל את התיאור ל-160 תווים, הוא לא ייקטע ולא ייראה מבולגן.
  • אם חובר בזהירות, משתמשים שיגלשו בתוצאות החיפוש, בסבירות גבוהה שיכנסו לעמוד שלכם, מה שיגדיל את ה-'הקלקה דרך דירוג', אשר הוא שלעצמו יכול להיות חיובי לדירוג שלכם במינועי החיפוש.
  • זה עוזר לגוגל להבין ולהגדיר את הנושא ומטרת האתר שלכם, אשר בדרך כלל יבוא לידי ביטוי בדירוג גבוה יותר.
  • גוגל לא משתמש נתוני מטה תיאור בכדי לדרג את האתר שלכם גבוהה יותר. למרות זאת, אם מודר כראוי, גוגל ירשום אותכם גבוה יותר ב-CTR  (שיעור קליקי) יתקמל אותכם על כך.
  • גוגל שונא הכפלת נתוני מטה תיאור. זה אומר שעדיף שלא יהיה לכם מטה תיאור כלל מהמצב בו בכל הדפים שלכם מופיע אותו מטה תיאור. זה נושא לדיון רחב בעולם קידום האתרים...

הגדרת מטה-תיאור גלובלית בג'ומלה

כאשר בונים אתר ג'ומלה, הדבר הראשון שתעשו היא להוסיף הגדרה גלובלית של מטה-תיאור, על ידי שימוש בהדרות הגלובליות. זה מבטיח שלכל עמוד יהיה מטה-תיאור, גם עם זה אומר שיהיה תיאור אחיד בכל העמודים שלכם. לאפשר זאת לכן ל-: מערכת > הגדרות כלליות > תווית ,אתר, תחת נתוני-מטה (System > Global Configuration > Site tab, under Meta-Data)

בנתוני מטה של האתר - תיאור הכניסו תאור שימשי, תוך שימוש במילות מפתח:

meta-description-global-configuration-joomla

מטה-תיאור בכל עמוד

אתם צרכים בכל מקרה לוודא שכל עמוד יכיל את התיאור שלו. כך כל עמוד יוכל לבנות את הדירוג שלו עצמו.במיקרים אחדים, תוכלו לראות שבתוצאות של גוגל יופיעו מספר עמודים שלכם.

אתם יכולים להוסיף תיאור למאמר, קטגוריה או פריט  תפריט. אם יש לכם אתר פשוט עם מעט מאמרים, כאשר כל מאמר מחובר לפריט תפריט, זה לא משנה באיזו דרך תבחרו. באתרים גדולים או באתרים המשתמשים בתצוגת בלוג, לא כל עמוד מחובר לפריט תפריט. מן הסתם הדרך הטובה ביותר היא להגדיר לכל מאמר את המטה-תיאור שלו, לתצוגת קטגוריות להגדיר את המטה-תיאור לכל תצוגת קטגוריה, ולשאר להגדיר זאת ברת הפריט תפריט.

השיטה העיקרית היא דרך מנהל המאמרים:

meta-description-joomla-2

הרחבות ג'ומלה

שוב, ישנן הרחבות קבות בג'ומלה שיכולות לעזור לכם בתהליך זה.באתר ההרחבות (JED) תמצאו גם הרחבות שיבצעו את תהליך יצירת המטה-תיאור באופן אוטמטי: http://extensions.joomla.org/extensions/site-management/seo-a-metadata/meta-data. הרחבות אלו יכולות לעבוד היטב, אבל יש לכם פחות שליטה על התיאור הספציפי שיהיה בשימוש. לעתים קרובות, הם בסך הכל מעתיקים את  160 התווים הראשונים של המאמר. דוגמא לאחד שעובד לא רע: Easy Frontend SEO.

הרחבות אחרות נותנות מבט כללי שמאפשר לעדכן את הנתונים במקום ללכת לכל מאמר ולעדכן שם בכל פעם. עיקרם הם ההרחבות לקידום אתרים כדוגמת SH404SEF, MijoSEF, JoomAce וכו'. כשתכונה זאת היא חלק מההרחבה, אבל יש גם הרחבות שנותנות את הפונקציונאליות הזאת בלבד.

מאמר זה הינו תרגום של מאמר שנכתב על ידי Simon Kloostra. ניתן לקרוא את המקור כאן